Siirry sisältöön

Sosiaali- ja potilasasiavastaava

Sosiaali- ja potilasasiavastaava

  • neuvoo potilas- ja asiakaslakien soveltamiseen liittyvissä asioissa
  • tiedottaa asiakkaiden ja potilaiden oikeuksista
  • kokoaa tietoa potilailta ja asiakkailta tulleista yhteydenotoista
  • seuraa, miten asiakkaiden ja potilaiden oikeudet kehittyvät hyvinvointialueella
  • auttaa muistutuksen tekemisessä
  • neuvoo, miten muun muassa kantelu, oikaisuvaatimus ja potilasvahinkoilmoitus voidaan panna vireille toimivaltaisessa viranomaisessa
Maksullisuus: Palvelu on maksuton
Alue: Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Iitti, Kärkölä, Lahti, Orimattila, Padasjoki, Sysmä
Palvelun kieli: Suomi

Toimi näin

Ota yhteyttä sosiaali- ja potilasasiavastaavaan joko puhelimitse, sähköpostitse tai turvapostin välityksellä.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on tarkoitettu kaikille Päijät-Hämeen alueen yksityisten ja julkisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkaille ja potilaille.

Yhteystiedot

soita

Sosiaali- ja potilasasiavastaava puhelinpalvelu

Voit olla yhteydessä sosiaali- ja potilasasiavastaavaan puhelimitse, kun tarvitset tietoa terveydenhuollon potilaan tai sosiaalihuollon tai varhaiskasvatuksen asiakkaan oikeuksista.

Sosiaali- ja potilasasiavastaava neuvoo, miten muun muassa kantelu, oikaisuvaatimus ja potilasvahinkoilmoitus voidaan panna vireille toimivaltaisessa viranomaisessa. Sosiaali- ja potilasasiavastaava avustaa myös muistutuksen tekemisessä.

Palveluajat:

Ma–ti 09:00–12:00
Ke 09:00–15:00
To 09:00–12:00