Sosiaali- ja potilasasiavastaava
Sosiaali- ja potilasasiavastaava
- neuvoo potilas- ja asiakaslakien soveltamiseen liittyvissä asioissa
- tiedottaa asiakkaiden ja potilaiden oikeuksista
- kokoaa tietoa potilailta ja asiakkailta tulleista yhteydenotoista
- seuraa, miten asiakkaiden ja potilaiden oikeudet kehittyvät hyvinvointialueella
- auttaa muistutuksen tekemisessä
- neuvoo, miten muun muassa kantelu, oikaisuvaatimus ja potilasvahinkoilmoitus voidaan panna vireille toimivaltaisessa viranomaisessa
Toimi näin
Ota yhteyttä sosiaali- ja potilasasiavastaavaan joko puhelimitse, sähköpostitse tai turvapostin välityksellä.
Kenelle ja millä ehdoin
Palvelu on tarkoitettu kaikille Päijät-Hämeen alueen yksityisten ja julkisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkaille ja potilaille.
Yhteystiedot
Sosiaali- ja potilasasiavastaava turvapostipalvelu
Huomioithan, että kaikki arkaluontoisia tietoja sisältävät viestit tulee lähettää turvapostilla.
Kirjoita avautuvan näytön ylimpään kenttään oma sähköpostiosoitteesi, johon saapuu Turvaposti-palvelimelta lähetyksesi vahvistuspyyntö.
Kirjoita viesti ja liitä mahdollinen liite/liitteet. Kerro viestissäsi myös, mitä palvelua asiasi koskee. Kirjoita viestiisi myös matkapuhelinnumerosi, jotta sosiaali- ja potilasasiavastaava voi vastata viestiisi turvapostilla. Voit hyväksyä viestille ehdotetun salasanan tai vaihtaa tilalle oman salasanan. Salasana toimitetaan vastaanottajan matkapuhelimeen automaattisesti tekstiviestillä.
Klikkaa ”Lähetä”.
Turvaposti-palvelimelta saat vahvistuspyynnön sähköpostiosoitteeseesi, joka sinun pitää vielä kuitata klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä. Viesti lähtee vastaanottajalle vasta tämän kuittauksen jälkeen.
Sosiaali- ja potilasasiavastaava puhelinpalvelu
Voit olla yhteydessä sosiaali- ja potilasasiavastaavaan puhelimitse, kun tarvitset tietoa terveydenhuollon potilaan tai sosiaalihuollon tai varhaiskasvatuksen asiakkaan oikeuksista.
Sosiaali- ja potilasasiavastaava neuvoo, miten muun muassa kantelu, oikaisuvaatimus ja potilasvahinkoilmoitus voidaan panna vireille toimivaltaisessa viranomaisessa. Sosiaali- ja potilasasiavastaava avustaa myös muistutuksen tekemisessä.
Palveluajat:
Ke 09:00–15:00
To 09:00–12:00