Siirry sisältöön

Kotoutujan alkukartoitus

Lahden kaupunki

Lahden kaupungin työllisyyspalvelut tarjoaa palveluja niille maahanmuuttajille tai vieraskielisille, jotka ovat työttöminä työnhakijoina, työllistettyinä tai työllistymistä edistävissä palveluissa ja joiden kotikunta on Lahti, Hollola, Asikkala, Orimattila tai Kärkölä.

Alkukartoitus on haastattelu, jossa selvitetään opiskelu- ja työhistoriasi, kielitaitosi sekä muut kotoutumiseesi ja työllistymiseesi vaikuttavat asiat. Haastattelun lisäksi kartoituksessa voidaan esimerkiksi testata kieli-, luku- ja kirjoitustaitoasi. Kartoituksen tavoitteena on selvittää, millaiset palvelut auttavat sinua parhaiten kotoutumaan ja työllistymään. Alkukartoituksessa arvioidaan myös tarvetta kotoutumissuunnitelman laatimiseen.

Alkukartoitus tehdään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun olet ilmoittautunut työnhakijaksi tai siitä, kun olet pyytänyt alkukartoituksen tekemistä

Maksullisuus: Palvelu on maksuton
Alue: Asikkala, Hollola, Kärkölä, Lahti, Orimattila
Palvelun kieli: Suomi

Toimi näin

Ilmoittaudu työnhakijaksi TE-palveluihin Oma asioinnissa tai käymällä henkilökohtaisesti paikallisessa TE-toimistossa.

Kun olet ilmoittautunut työnhakijaksi, kuntakokeilun omavalmentaja soittaa sinulle tai lähettää tekstiviestin, sähköpostin tai kirjeen.

Huomioithan, että jos et osallistu sovittuun alkukartoitukseen, sillä voi olla vaikutusta työttömyysturvan saamiseen.

Kenelle ja millä ehdoin

Kuntakokeilun omavalmentaja arvioi, laaditaanko sinulle alkukartoitus.

Jotta alkukartoitus voidaan tehdä, sinulla tulee olla voimassa oleva oleskelulupa Suomessa, oleskeluoikeutesi täytyy olla rekisteröity tai sinulla täytyy olla oleskelukortti.

Jos olet asunut Suomessa yli kolme vuotta, voit pyytää kuntakokeilun omavalmentajaa selvittämään, voidaanko sinulle laatia alkukartoitus.

Yhteystiedot

soita

Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta

Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonnasta saat vaivatonta ja nopeaa neuvontaa Työmarkkinatorin käytössä ja asioinnissa puhelimen ja chatin avulla.

Palvelemme soittajat jonoon saapumisjärjestyksessä. Jos palvelussa on jonoa, voit jäädä puhelujonoon tai sinulle voidaan tarjota mahdollisuutta passiiviseen jonotukseen, jolloin asiantuntija soittaa sinulle takaisin 0295-alkuisesta numerosta yhden kerran. Soittaessasi saat aina ajankohtaisen tiedon puhelinpalvelun tilanteesta sekä toimintaohjeet.

Palveluajat:

Puhelinpalvelu
Ma–pe 09:00–15:00
Poikkeukset aukioloaikoihin
Vappu
Suljettu 1.5.
14.5. Ke 13:00–15:00
Helatorstai
Suljettu 29.5.
Juhannusaatto
Suljettu 20.6.